28 d’octubre, 2007

S'illa de l'Aire

Illa de l'AireAra no sé si vaig escoltar la notícia per la ràdio o bé la vaig llegir a la premsa.
El cas és que era una notícia relacionada amb l’illa de l'Aire, illot situat a la costa sud de Menorca.
Em vaig quedar només amb una part de la informació i durant uns dies vaig estar donant-li voltes i rememorant la setmana, que el 1996 vaig tenir la sort de viure a l’illa.
Després de buscar la notícia per poder llegir-la sencera, també he fet recerca de les fotografies que vaig fer en la meva estada allà.
L’autor de l’article demana una protecció immediata de l’illa pel seu gran valor biològic.
La fotografia que he escollit, crec, que resumeix una part de la essència d’aquell indret. El far, els macs i una sargantana són suficientment emblemàtics de l’indret.
La sargantana gimnèsia “Podarcis lilfordi lilfordi” és la subespècie que habita en aquesta illa, únic lloc el món que ho fa.
Aquesta subespècie és una de les 23 o 27 segons els autors, que la espècie de sargantana balear té distribuït per les diverses illes i illots de les balears.
Realment s’han de fer els esforços que calguin per protegir aquesta meravella que encara resta quasi intacte des del punt de vista biològic.

3 comentaris - afegiu-ne un!:

Angel Gomila ha dit...

cuanta rao que tens!

records!

Anònim ha dit...

Ja m'ha costat veure on era la sargantana ! Semblava ben bé que estigues buscan a Wili. (Mariona Virgili)

Anònim ha dit...

Jo, que vaig tenir sa sort de poder compartir aquella setmana a s'illa, encara avui, record com una espècie de parèntesi únic a sa meva vida sa calma que vaig aconseguir durant aquells dies. Tot i que a sa tornada...
I do! que s'ha de conservar, com tants altres indrets de Menorca. I poc a poc ho esteim fent.

Powered by 
Blogger