09 de febrer, 2008

Vots il·legals?

data="http://www.goear.com/files/localplayer.swf?file=339a476">

Fa vint anys que tinc dret a votar. No em fa especial il·lusió, però participo bona minyona, i és més, fins hi tot penso que no fer-ho és mala cosa, perquè suposa assumir el risc, el greu risc, de deixar el 'mando' del país a alguna minoria. Des del punt de vista de ciutadà bon minyó, em preocupa molt el que està passant al Pais Basc des que l'Aznar es va treure la llei de partits de la màniga. Què passa amb els 150.000 votants del PCTV de les autonòmiques del 2005? O els 80.000 de EA a les ultimes generals? I amb els 250.000 d'EH del 1981???? tota aquesta gent, són monstres il·legals?? Apa! No serà la llei que té un punt de monstruosa? Ep, que jo no defensaré mai un garrot, ni una pistola, ni una guerra... però, voleu dir que aquesta pila de milers de gent que tenen les seus representants a la garjola, o que no els deixen participar de la 'festa de la democràcia', no els en vindran ganes, de repartir castanyes? Il·legalitzar partits em sembla il·legalitzar votants i no ho sé veure com una via per resoldre problemes. Clar que jo no en sé res de tot plegat i si diuen que això es el camí de la pau i de la llibertat... hi firmo. Però qui s'ho creu???

7 comentaris - afegiu-ne un!:

Jobove - Reus ha dit...

vam fer malament la transcisió i ara ho paguem
salutacions

Anònim ha dit...

Totalment d'acord amb tu. El problema es el de l'ou i la gallina. Que va ser primer, la persecució del nacionalisme extrem o la barbarie terrorista?
El nacionalisme extrem hauria de tenir camins per a expressar-se, mentre s'els i tallin, no podem pretendre que s'estiguin quiets. Normal !!
I consti que jo no en soc de nacionalista.

núria ha dit...

Doncs, seguint amb el dilema de l'ou i la gallina, (i per debatre el teu "i que consti"), jo em pregunto: qui és més nacionalista, el que diu "JO soc Quetxua" - per exemple - o el que diu "TU ets Quetxua"?. Si la resposta és el primer, jo sóc nacionalista catalana de dalt a baix. Si la resposta es lo segon, jo no en vull saber res de nacionalistes que imposen nacions.

Anònim ha dit...

Parles de lleis monstruoses i em paro a pensar si el llenguatge que entenen tots aquestes no n'és de monstruós. Quan dic que l'entenen, vull indicar que el participen (potser no físicament, però ideològicament); el justifiquen. Justifiquen el llenguatge covard del tret a la nuca ? No veig pas que hi posin objeccions, mai s'han pronunciat al respecte, pel que sembla que sí que el troben d'aplicació. Si amb això donen a entendre que aquesta és la seva forma de negociar, per mi és just que se'ls consideri "offside" del joc. Per qui no ho vegi així, fem un exercici d'abstracció : "parlo" com ells ? els espero que surtin de casa qualsevol nit que no s'ho esperin? ... No anem enlloc.

núria ha dit...

L'anònim parla amb raó. Un tret a la nuca és un llenguatge mosnstruós. Però a mí em sembla que il·legalitzar un partit no evita cap tret a la nuca i en canvi impedeix saber quanta gent respalda una idea i apuntar solucions a un problema. Jo penso que els terrorismes nomes poden desaparèixer a les urnes. Les idees mai moren a les presons.

Dani Gironella ha dit...

No és recolzar-la, la idea ; es com la recolzen. Les formes aquí són el tema clau i primen sobre el missatge. O és colateral i futil que vagin pelant a gent ?. O potser vols dir que il·legalitzar vol dir impedir saber qui és partidari de l'assassinat ? Potser no no és la única idea recolzada, d'acord, però en forma part i em sembla senzillament denigrant. Òbviament, més humà i civilitzat em semblaria que l'abandonessin públicament del seu ideari, la idea aquesta de l'eliminació de les persones.
Sobre el "desaparèixer a les urnes", bé van tenir opció els d'HB i no s'aturaven pas els crims que cometien. Veig que aquesta patoleia volen imposar la seva llei, ja m'he referit abans amb quines formes, d'una forma que els és contraproduent. Si són tants com dius, si s'oposessin d'una vegada per totes públicament a actes de tanta vilesa, no creus que hi sortirien guanyant ?
Les idees no moren a les presons al país basc, no : moren pels carrers i per voluntat aliena, i amb les idees, persones que em sembla de conya que tinguin una opinió pròpia formada sobre el que convingui.

núria ha dit...

mmm, hi penso i veig que no tinc res clar. Odio els assesinats. Però des que tinc ús de la raó que el govern cada x temps captura el 'capo' de la ETA, i la ETA no mor a cap pressó. L'odi porta més odi. Vull, necessito creure, que la solució passa per polítics valents i per les urnes i per això em rebenta la il·legalització de partits perque em temo que sembra més odi.. I collim el que sembrem, no?

Powered by 
Blogger