08 de juny, 2008

Distorsió

Això és Girona. O no. Potser els edificis un pèl més etiragonyats? Potser el Rocacorba massa inaccessible i el Montseny excessivament alpí?

Fa temps que des de l'escriptori del meu PC convisc amb la imatge distorsionada que la màgia digital va fer, sense permís, del que era una bona panoràmica de la ciutat (des del pirulí de telefònica). M'agrada. Em recorda que la Terra és rodona (sense haver d'entrar al Google Earth), i que tot, tot, depèn dels ulls com es mira. I ambdues coses em produeixen benestar. La primera elimina els límits. Res acaba. Tot segueix un cicle. La segona hi posa subjectivitat, i de la ma d'aquesta hi ha la creació i la llibertat. I totes elles són estupendes.

La realitat distorsionada, però, em rebenta quan tinc els peus a terra, quan sento que m'enganyen, i no veig per on, quan el coneixement em descobreix la pròpia ignorància (creixent sempre junts els dos -potser més ràpida la segona-). I així, veig que vaig fent. Anem fent. Saltironant del benestar a la indignació, sorpresos de la nostra infinita capacitat d'adaptació (o manca de compromís?). I jo, sóc la primera sorpresa que un diumenge assoleiat com el d'avui, m'atrapi ego-filosofant davant aquesta pantalla. I això que encara no he llegit cap diari! Potser m'hauria de fer vergonya... Tal i fa. Au! publico, surto, i a córrer!

6 comentaris - afegiu-ne un!:

Dani Gironella ha dit...

Com m'agrada! Semblaria una ciutat emergent d'Euràsia amb les muntanyes tant imponents i altes allà a tocar, la distorsió li dòna l'aura fantàstica d'un lloc ignot. Parcipo de la percepció subjectiva; és tant diferent que costa reconèixer-hi la Girona que tenim tant vista.

Unknown ha dit...

Crea una sensació estranya. Sembla una Girona de pel·lícula de ficció.

Anònim ha dit...

Molt xula, te robo la foto!

Emili Grahit sembla una gran autopista que travessa Girona. Que petita es veu la nostra ciutat!

L'unic que m'espanta es tanta pujada i baixada que hauria de fer per anar de casa meva al Mercadona.

Danimenorca ha dit...

Bona nit enric.
gracias por tu visita, me alaga tu comentario...gracias de verdad.
tu blog no es la primera ni la segunda vez que lo visito, me gusta como conbinas fotos y escritos, yo no tengo esa facilidad.
esa foto de gerona me hace recordar que este año quiero ir a visitarla.
Saludos y hasta mas ver.

Unknown ha dit...

És bonissima! Hedescobert el teu blog, enhorabona, els teus escrits tenen un encant especial que encaren fan mes bonica la foto.

Anònim ha dit...

doncs, la foto està molt bé però perdoneu però no em situo. La cunyadíssima.

Powered by 
Blogger