23 de febrer, 2007

23 F !

Avui, 23F, aprofitant que estic de baixa i em faig un fart de llegir i pensar, no me’n puc estar de comentar l’edició –cap novetat, ja ho sé- d’aquest llibre que he llegit recentment. No és ben bé que el recomani... al menys als demòcrata-sensibles. Jo me’n he empassat totes les pàgines (tan de bo fos una novel·la) absolutament indignada i haig d’admetre que la meva fe en la política de casa (d’espanya, ves quin remei!) ha caigut en picat. Ostres, no s’hi val! Tot plegat no s’hi val. En fi, si teniu curiositat per saber-ne mes del 23 F, de la massa benaurada Transició, i en general de com funcionen els Borbons... busqueu el llibre. Publicant sota el pseudònim de patrícia sverlo el 2001.., algú va fer una bona feina de divulgació. Desconec la fiabilitat de tot plegat... però està tot tan documentat, que sincerament... cola. Desgraciadament, cola.

Ara que es parla –així de tant en tant- de reformar la Constitució, jo m’hi apunto. Jo començaria pel principi, per l’Article 1 que diu tot allò que la forma política de l’Estat espanyol es la Monarquia parlamentaria. Monarquia????? A sant de què! Em sona prehistòric. Com diu en Mattew Tree en un dels seus llibres:

<<... la llibertat –la llibertat de debò, la que escullen els ciutadans i no pas els seus dirigents- és impensable en una societat regida per la monarquia. Una monarquia! Qui hauria dit que, a principis del segle XXI, després d’haver descobert l’existència de quarks i neutrints i analitzat el funcionament de les plaques tectòniques i fotografiat la superfície de Mart, entre d’altres coses, encara creuríem en l’autoritat d’un rei? Un rei, per l’amor de Déu!...>>

Consti que aquest blog no té voluntat de debat social... però se m’ha escapat.

0 comentaris - afegiu-ne un!:

Powered by 
Blogger