12 d’abril, 2007

Això si que són blocs!

barcelonablocsEp! Això si que són blocs de debò! Uns acabaran al mar (si no hi són ja). Els altres, que creixen contents al darrera, veuran com els primers desafien l'onatge barceloní. En algun d'ells, segurament, hi viurà algun blocaire... o més d'un. Potser tot un bloc de blocaires bloquejats per la blogosfera?

Blocs i més blocs, blocs i blogs, weblogs, webloggers, bitàcoles o diaris personals... Aquest mes d'abril s'ha publicat que els blogs fan 10 anys. 10 anys de paraules escampades per la xarxa des dels més diversos teclats del món... Com pot tenir la gent tantes coses a dir? O, com poden passar deu anys dient tan poca cosa?

En fi, de fet, jo volia celebrar, ja que anem de blocoaniversaris, que demà dia 13, aquest bloc que no sap ben bé si és un blog o un bloc i que tampoc té gran cosa a dir, ja fa tres mesos que va veure la llum per primer 'bloc'. (-les entrades amb data anterior estaven a les fosques-). Xerrameca i imatges va ser un títol decidit sota un primer impuls... Però l'impuls continua. On anirà a parar?


>> 10 anys de blocs
>> si, si 10 anys!
>> i, què hi diu la wiki_ciència?

4 comentaris - afegiu-ne un!:

Anònim ha dit...

Aquest tipus d'efemèride és divertit, ja que el terme "bloc" podria complir, tranquilament, bastant més de 10 anys, comptant que es tracta d'un terme emprat en la "Vida Real", i després adquirit pel sector tecnològic.

A més, la data haurà estat escollida una mica a l'atzar, ja que el propi Dave Winer (presumpte autor del primer bloc l'any 97) empra el terme "blog" per referir-se a pàgines web anteriors a 1996.

De fet, el propi bloc ScriptingNews no es va crear l'any 97, sinó que va evolucionar des d'un web anterior.

http://oldweblogscomblog.scripting.com/historyOfWeblogs

Ara bé, m'ha sorprès que els dos articles (La Malla i El País) fóssin tant iguals, la redacció deu sortir d'alguna nota de premsa.

I he vist també que a la Viquipèdia parla de 1994 enlloc de 1997.

En qualsevol cas, passant de tot això, el què si cal celebrar, doncs, és que Pocamandra ja tingui tres mesos. La veritat és que mai m'he parat a calcular-ho pel meu, ja que he tingut diversos webs ("en mente", "de girona a vic i de vic a girona" o l'actual "entre silencis, per citar l'evolució més recent del què és ara).

Apa, doncs, que escriuré més al comentari que a l'article. Salut!

Angel Gomila ha dit...

mira aquesta foto!, en tinc una del mateix lloc i no estic decidit a posar-la... m'agradat aquesta relació i joc de paraules que has escrit per celebrar tal dia, i felicitats pels tres mesos!

ciao

núria ha dit...

Ostres Miquel, ets una enciclopèdia! Gràcies per la teva aportació... se'ns dubte tens ben pocamandra!

Anònim ha dit...

Jeje, mai en tinc de mandra, jo:D

Per cert, a veure si fas una foto al riu avui, que baixa molt "bravo" jejeje.

Jo volia fer-ne alguna, però com que no tinc sostre que tapi el balcó, està tot ben moll i és complicat sense haver de fregar mitja casa després! A veure si tu tens més sort -sinó, ara que sembla que s'asseca el terra, miraré de sortir un moment-.

Apa, bon cap de setmana!

PD: Estic gelós, jo també vull tenir tants comentaris com tu! jejeje

Powered by 
Blogger