22 d’agost, 2007

Més enllà de Rodalies...

Més enllà de rodalies… la via continua

Carta als senyors de RENFE, als que manen, o a qui correspongui (que espero que correspongui a algú!).

Ara que tenim Barcelona potes en l’aire i estem preparant la ciutat per l’arribada de l’alta velocitat; ara que RENFE enlloc de funcionar bé dia si i dia no, té incidències greus un dia si i l’altre també; ara que es dibuixa com a triomf de l’Estatut el traspàs de Rodalies i la participació de la Generalitat a no sé quin consell de gestió de misèries derivades de tot lo anterior; ara que el president Rodríguez ha promès l’oro i el moro; ara, a grans trets, que la paciència del tots plegats toca límits, jo em pregunto? Voleu dir que servirà de gaire plegat? Jo soc usuària de RENFE Girona-Ocata (via Mataró). Això l’AVE, s’ho salta, no? Això a Rodalies, no li toca oi? I doncs? Quan ho arreglarem? Em pregunto si algun polític ha arribat mai de nit (o qualsevol tarda-vespre d’hivern) a Maçanet-Massanes, o si ha provat mai la fabulosa combinació d’enllaços en aquesta estació mal dita d’enllaç. Ja saben que aquest ‘baixador’ (no goso dir-li dos cops seguit estació) fa autèntica pena? Han vist mai la cara d’al·lucinats dels turistes despistats que hi aterren sota l’error d’arribar a la famosa costa catalana amb tren?. Perquè ja se’n recorden que més enllà de Rodalies, la via continua, i que, curiosament, ens porta a França i a Europa?. Uix, dic França i m’adono que segurament tot això de l’AVE hauria hagut de començar aquí dalt, però ara tan se val (sobretot per que a França sembla que tenen altres prioritats i el TGV passat Perpinyà el deixen pel 2030). De fet tan me fa, bàsicament, per que la ‘gran’ velocitat, a més a més, no servirà de gaire a les poblacions petites. Els que fem servir aquestes estacions preferiríem que més trens paressin a tot arreu donant el màxim servei i ens sembla que això trauria més cotxes de la carretera que no l’AVE, que si al final pita bé, portarà més congestió als accessos a les estacions de les capitals. En fi, sóc de bona pasta i en el fons confio que el meu judici sigui analfabet, i que s’està fent el millor per tots i que sóc jo, que no me n’adono. I confesso també que anar a Sevilla i a Madrid rapidet sense agafar l’avió em sembla molt bona idea. Una idea no obstant, que no te res a veure amb el dia a dia de la majoria.
I arribats a aquest punt, voldria fer un crit d’auxili, ara que potser encara hi som a temps: si us plau, que algú comenci a pensar i gestionar com es farà l’arribada de l’AVE a Girona. Caldrà foradar tota la ciutat i aixecar una estació nova, no?. Si us plau, que algú comenci a pensar com, per on i cada quan, passaran els trens de Barcelona a Portbou (els enllaços a la costa també, eh?) i com entraran i sortiran els cotxes a la ciutat mentre duri tot l’enrenou! No vull cap més consell per explicar incidències, voldria que no n’hi haguessin, o si més no ja em conformaria amb que no fos tot, tan i tan caòtic, com sembla que ho estan patint per Barcelona.

No hi seriem pas a temps??.

1 comentaris - afegiu-ne un!:

Angel Gomila ha dit...

per una cosa que estic content de tornar a Menorca es que deixaré de pensar amb aquests mal de caps,

felicitats per les vostres aportacions

Powered by 
Blogger