27 de novembre, 2008

Em sembla una mica bèstia...

Amb vuit mesos llargs d'embaràs he tingut moments d'eufòria i estones tovetes. Passejo cofoia la meva panxa (bé, ara quasi que em passeja ella a mi) i us asseguro que encara que sembli un tòpic, la percepció de moltes coses canvia de dalt a baix. Per aquest motiu, quan al web de la Generalitat, m'he ensopegat amb això :

S'entén per naixement l'acció del fetus en sortir del claustre matern. El naixement es considera el començament de la personalitat jurídica de l'ésser humà. A partir d'aquest moment tota persona és titular de drets i obligacions.

m'ha semblat taaaaaaaaan fred i fastigós, que ja m'anava a atabalar amb les obligacions del pobre nadó. Però ho he deixat córrer al seguir llegint; el lèxic administratiu m'ha semblat massa salvatge:

El naixement és el primer fet de la vida que la Llei ordena inscriure en el Registre Civil. Per fer-ho, cal que el fetus tingui figura humana i que hagi viscut 24 hores fora del si matern.

He arrencat a córrer del web. (No m'atreveixo a buscar que diu la llei que vol dir figura humana. I menys a preguntar-ho al 012..).

En fi, ho deixo com una fallida més dels meus criteris de percepció, conduits sota els efectes de l'embaràs.

4 comentaris - afegiu-ne un!:

Ferran Porta ha dit...

"Que tingui figura humana" ?
Això posa en aquest web ?
Mare meva !
Tot plegat és fred, com dius. Però no només : fins i tot resulta una mica repulsiu.

Jesús M. Tibau ha dit...

Ei! Compartim secció Paraula de blog al suplement cultura de l'AVUI del 28-11-08

Anònim ha dit...

però Núria, una embarassada no deuria llegir aquests textos legals. Sí, es clar que són paraules fredes, com l'administració,no creus? Bé han de definir d'alguna manera qui s'ha d'inscriure i altres "drets i deures". Va, a aquestes alçades de l'embaràs, escriu al pocamandra que d'aquí a poc no tindràs temps. La cunyadíssima

òscar ha dit...

això si que són lleis i institucions al servei de persones ...

Powered by 
Blogger