05 de desembre, 2008

Música als blogs?

Ja fa més d'un any que em confesso blocaire. Publico cosetes de tant en tant, i sobretot, sobretot, en llegeixo i descobreixo moltes saltant de blog en blog. És una nova forma d'oci que cada vegada em roba (o regala!) més temps.
Al món blocaire i al món web en general, hi apareixen contínuament eines noves i possibilitats de publicació originals i divertides, que qui més qui menys, potser per la il·lusió de la novetat, va introduint al seus blogs i pàgines web. De totes elles (enquestes, diapositives, seguidors, traduccions, propaganda...etc), n'hi ha una que no em convenç gens: la música automàtica al entrar a una pàgina. Cal? Ho sento companys blocaires, però no m'agrada i sovint quan comença a sonar, em foragita de les vostres paraules i imatges. I no perquè no siguin normalment peces musicals molt ben escollides (a vegades autèntiques descobertes, per mi), senzillament, perquè no és el que busco i el so em fa nosa, sobretot quan en el meu espai d'oci mariner per la xarxa, ja estic escoltant la meva música o la ràdio, com sovint faig. Admeto que a vegades em ve de gust explorar els enllaços musicals recomanats pels blocaires, i, repeteixo, he fet grans descobertes que agraeixo, però sempre preferiré posar-ho jo en marxa i no pas que em sobresalti només d'entrar.

M'ha d'interessar molt el que ofereix una pàgina on he entrat, perquè m'entretingui a buscar el botó de stop de la música, o treure el volum del meu PC. I què faig? Surto pitant (ho sento!). En fi, és una opinió i no tinc remota idea de si és gaire majoritària.

4 comentaris - afegiu-ne un!:

Mallerenga ha dit...

Estic totalment d'acord amb tu, no m'agrada que m'imposin cap música. Confesso, però, que al principi de tenir el blog vaig estar a punt de posar música de reproducció automàtica, però me'n vaig desdir en pensar que si a mi em molestava també podia molestar als possibles lectors, o delatar els que miren blogs des de la feina...
Ara, que al myspace sí que en tinc, de música automàtica, però és un altre món.

Ferran Porta ha dit...

A mi em passa exactament el mateix. De fet... potser fins i tot es pugui considerar aquest "hàbit" (el "d'obligar" a escoltar la música, si més no d'entrada) com un tipus de contaminació acústica, ara que aquest és el tema...

Sí, a mi també m'emprenya.

Anònim ha dit...

A mi també em molesta, igual que en els myspaces. I com bé dius, no pas perquè no m'agradi, sino perquè normalment ja estic escoltant la meva propia música.

D'això en podries fer un eslògan d'aquells que corren pels blogs, tipus "no música per collons" o algo així, que s'enterin ja d'una vegada!

Angel Gomila ha dit...

tens tota la raó Núria, i jo no recomano mai posar música, ara bé, jo en poso al meu, és de les poques coses que m'agrada tenir al blog a part de les fotos, perquè ara crec que ja s'ha convertit en part de les imatges, i perquè em passo hores amb la plana oberta i escoltant-la. Perquè al cap i a la fi, un blog és molt personal..

Salut

Powered by 
Blogger