07 de maig, 2011

ERESUS CINNABERINUS

ERESUS CINNABERINUSERESUS CINNABERINUSAquesta maravella és la veritable raó de la meva absència de tant de temps sense aparèixer per el blog.
Tot aquest temps he estat preocupat cercant un depredador que es mengés els milpeus que invaïen casa nostra.
Ara, ja puc dormir tranquil!
Tenim una aranya que és capaç de menjar-se un bon grapat dels milpeus els qual varen ser una plaga fa un parell d'anys.


De moment, aquest any, sigui per la Eresus cinnaberinus o per el que sigui, no es veuen tant com anys enrere.
Viu arreu d'Europa central i del sud, encara que hi ha països on està protegida, i d'altres com ara el Regne Unit que estan en seriòs perill d'extinció.

Classificació dins del regne animal :

Phylum: Arthropoda
Sub-phylum: Chelicerata
Classe: Arachnida
Ordre: Araneae
Família: Eresidae
Gènere: Eresus
Espècie: cinnaberinus
Nom científic: Eresus cinnaberinus

4 comentaris - afegiu-ne un!:

Thera ha dit...

...i la tens a casa?

Enric ha dit...

I tant! Al jardí. No fan res ni em fan res les aranyes. Aquesta al contrari, és una bona aliada biològica per combatre aquests milpeus que han estat una plaga els últims anys.

Anònim ha dit...

Quina mania de publicar fotos d'aranyes en els teus escritis!!. els que tenim fobia a aquests "simpatics" animalets optarem per no mirar el vostre blog. Roser

TERESA ha dit...

m'AGRADARIA SABER, COM ES VA COMBATRE LA PLAGA DE MILPEUS. jO M'HE TROBAT LA FAÇANA ENTAPISSADA I ESTIC ESCOMBRANT I RECOLLINT PERMANENTMENT. pODEU DIR-ME SI AIXO ACABA DE MANERA ESPONTANIA O S'HA D'UTILITZAR ALGUN PRODUCTE

Powered by 
Blogger